Luksuzni "feton" VW-a za kineske milionere

Bez autora
Mar 31 2010

Nemački "Folksvagen" (VW), najveći evropski proizvođač automobila, ubrzano priprema luksuzni sedan "feton", koji će koštati oko 88.000 dolara! "Feton" će biti predstavljen na Sajmu automobila u Pekingu narednog meseca, a "Folksvagen" se nada interesovanju sve brojnije klase kineskih milionera. VW, koji je povukao "feton" iz prodaje u SAD 2006. godine, zbog pada tražnje, priprema novu prednju i zadnju sekciju sedana, unapređuje unutrašnjoj vozila i povećava mogućnost izbora motora za taj automobil. Novi model biće predstavljen 23. aprila, pred početak pekinškog sajma, umesto u drugoj polovini godine, kako je bilo prvobitno planirano. "Feton" je pušten na tržište 2002. godine, pošto je u njegov razvoj uloženo više od milijardu evra (1,3 milijarde dolara). Model je bio deo plana tadašnjeg izvršnog direktora Ferdinanda Piha da robnu marku VW ubaci na tržište luksuznih vozila, na kome bi se nadmetala sa BMW-om i "Dajmlerovom" filijalom "Mercedes-Benc".

Luksuzni "feton" VW-a za kineske milionereNemački "Folksvagen" (VW), najveći evropski proizvođač automobila, ubrzano priprema luksuzni sedan "feton", koji će koštati oko 88.000 dolara!

"Feton" će biti predstavljen na Sajmu automobila u Pekingu narednog meseca, a "Folksvagen" se nada interesovanju sve brojnije klase kineskih milionera.

VW, koji je povukao "feton" iz prodaje u SAD 2006. godine, zbog pada tražnje, priprema novu prednju i zadnju sekciju sedana, unapređuje unutrašnjoj vozila i povećava mogućnost izbora motora za taj automobil, trvde izvori koji su želeli da ostanu anonimni, pošto se promene još drže u tajnosti.

Novi model biće predstavljen 23. aprila, pred početak pekinškog sajma, umesto u drugoj polovini godine, kako je bilo prvobitno planirano.

"Feton" je pušten na tržište 2002. godine, pošto je u njegov razvoj uloženo više od milijardu evra (1,3 milijarde dolara).
Model je bio deo plana tadašnjeg izvršnog direktora Ferdinanda Piha da robnu marku VW ubaci na tržište luksuznih vozila, na kome bi se nadmetala sa BMW-om i "Dajmlerovom" filijalom "Mercedes-Benc".

Automobil, međutim, nikada nije dostigao cilj isporuka 20.000 jedinica godišnje, a njegova prodaja ove godine je smanjena za 27 odsto.

Kako je ocenio šef Instituta za automobilsku industriju u Nertingenu Vili Dic, robna marka VW jednostavno se ne dopada bogatim kupcima.

- Tehnički gledano, 'feton' je odličan auto, ali mu cena nije dovoljno manja u odnosu na rivale da bi privukao kupce - kazao je on.

Peter Tul, portparol VW brenda u Volfsburgu, sedištu kompanije, odbio je da komenatriše "fetonovo" obnavljanje.
Najjeftinija verzija "fetona" košta 65.800 evra i ima dizel motor sa šest cilindara od 240 konjskih snaga, navedeno je na internet sajtu nemačke kompanie. Cena drugih, snažnijih modela dostiže i 125.600 evra, koliko košta vozilo sa 12 cilindara i benzinskim motorom od 450 konjskih snaga.

Cena "Mercedes-bencove" S-klase počinje od 73.720 evra, BMW- serije-7 od 73.300 evra, a "Audi" prodaje luksuzni A8 za 89.300 evra.

Prodaja grupacije "Folksvagen" u Kini, koja je nadmašila SAD na mestu najvećeg auto tržista na svetu prošle godine, skočila je 37 procenata u 2009. godini - na 1,4 miliona putničkih automobila, sportsko-terenskih vozila i vanova.

VW planira da uloži četiri milijarde evra u nove modele i fabrike u Kini do 2011. i da dostigne dva miliona isporuka na to tržištu do 2018. godine. Plan je deo nastojanja da VW pretekne "Tojotu", koja sada drži lidersku poziciju u svetu u proizvodnji automobila.

Oko 825.000 kineskih građana imalo je čistu zaradu od 10 miliona juana (1,5 miliona dolara) ili više prošle godine. Kineski miloneri imaju prosečno 39 godina, a prema najnovijoj "Forbsovoj" listi, Kina ima 89 milijardera, više nego ijedna druga zemlja izvan SAD.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik